tisdag 20 maj 2014

Hässleholms internationella utställning Lördag 17 Maj. Domare var Simon Mills från Australien

Och dit kom det 5 stycken Näckrosdammare och vi hade en trevlig dag, för vissa var det första gången.
Wille Näckrosdammens Wille Pasodble och Wiggo Näckrosdammens Touch´n Know var med i Juniorklassen och de fick bra kritiker och en tredje och fjärde plats. Båda fick exellent.
 eWA OCH wIGGO STÅR FÖRST OCH kERSTIN i gul kavaj EFTER MED wILLE

Ewa med Wiggo
Kerstin med Wille
Ewa och Wiggo

Kerstin med Wille

Så söt



Sen blev det Charlies tur, Näckrosdammens Touch´n Meet i Unghundsklassen och han blev 1:a med Ck. Sen senare skulle han in igen och blev då 4:a bästa hane, SÅ SKOJ!!
 Jag springer i ringen med Charlie och vi fyra bästa hanar på bilden under, Charlie fyra med Ck

 Jag med Charlie och dommaren..

Därefter var det Gossip Näckrosdammens Gossip och Selma Näckrosdammens Goldmanias tur för vår del i en jättestor öppenklass. Första gången för Selma dessutom. De fick Vg och så var tävlandet slut!
 Kolla vad många tikar i öppenklassen tror det var ca 18 stk, Selma och Annelie står framför Towe med Gossip..
 Så de springer så oxå, Selma först Gossip efter..
 Så duktiga ni är och så mycket hon gillar sin matte..

 Towe mera luttrad ställer så fint..
 Gossip på bordet och Selma i gräset framför dommaren
 Springer och domaren tittar, blir bedömda..

Jag tycker att alla var så duktiga som de kunde och det var så skoj att se alla göra sitt bästa. Fina hundar till utställningen och minst lika fina hundar med sig hem hade vi alla!!

Vi hann med prat och lite sista minuten klipp och trim och hade det så trevligt.

Bekanta kom och en massa kort blev tagna, av dem.
Toscas (Näckrosdammens Summer of Love)Husse kom och han var oxå lite av en fotograf, TAck till ALLA för en härlig dag i solsken.

För mig är det jätte Värdefullt och så härligt att se er engagera er så i era fina hundar, TACK

När allt var över åkte vi alla hem och jag blev som vanligt trött och kom på mig med att inte ha ätit och druckit på nästan hela dagen, så det behövde verkligen fyllas på...Utställningar är skoj, men tar ut sin rätt och jag blir alltid väldigt trött!!

VI HADE TUR MED VÄDRET, FÖR SEN PÅ SÖNDAGEN KOM REGNET!

Jag tackar för bilderna från Ola, Kerstins granne och Nils-Henrik och några tog jag själv med min mobil..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv Petra!
Även om Selma och jag inte blev bäst så hade vi jätteroligt och njöt av dagen tillsammans. När man som jag har flera hundar, så är det guld värt när man åker iväg med endast 1 hund, man får liksom se en annan sida av sin hund. I grupp är Selma en tuffing med skinn på nosen. När det bara är hon och jag så är det verkligen vi två. Härliga Selma, tack för denna underbara hund Petra en riktig guldklimp.

Annelie o Co

Vi på North Bend sa...

Förstår inte var du hittar dina fina och duktiga valpköpare?! Glädjer mig åt Näckrosdammens alla vovvars fina resultat och charming Charlie är ju bara en helt underbar gosse!! GRATTIS till Tyringes fantastiska kennel!